Valentino 2de in Le mans (Frankrijk)

Jorge Lorenzo  heeft de MotoGP-Race van Frankrijk op zijn naam geschreven, hij eindigde voor wereldkampioen Valentino Rossi en Andrea Dovizioso. Lorenzo neemt zo 9 punten voorsprong in de WK-stand


Valentino Rossi was in Le Mans vanaf de pole gestart, maar moest in de uitslag zijn ploegmaat Jorge Lorenzo laten voorgaan. “Valentino inhalen was niet eenvoudig, want hij remde altijd heel laat”, vertelde Lorenzo.

“Ik moest geduld oefenen, iets wat ik een jaar geleden nog niet kon. Ik had wel niet verwacht dat ik na mijn inhaalmanoeuvre nog zo ver zou wegrijden”, zei de Spanjaard.

  1. Jorge Lorenzo (Spa-Yamaha) in 44’29″114
  2. Valentino Rossi (Ita-Yamaha) 44’34″786
  3. Andrea Dovizioso (Ita-Honda) 44’36″986
  4. Nicky Hayden (VS-Ducati) 44’38″460
  5. Dani Pedrosa (Spa-Honda) 44’41″727
  6. Marco Melandri (Ita-Honda) 44’51″032

Foto’s:

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

