1ste interview na operatie, 6 maanden Out

Valentino Rossi heeft na zijn ongeluk gisteren op het circuit van Mugello in Italië meteen zijn goeie humeur teruggevonden.

Gisteren(Zaterdag) liep Rossi bij een valpartij een dubbele scheenbeen- en kuitbeenbreuk op. Hij lag 2,5 uur op de operatietafel, maar kon vandaag (zondag) weer lachen.

“Het was een lelijke val, maar mentaal gaat het heel goed met mij. Ik kan het goed vinden met de morfine (die de pijn verzacht, red)”, grapt Rossi.

“Op tv zag het er erg uit, maar vanop de motor was het nóg erger. De operatie is geslaagd, ik word hier momenteel ook goed verzorgd.”

    Rossi zou ongeveer zes maanden out zijn.

“Ik zal mijn tijd nemen om te herstellen, het belangrijkste is om tegen 100% terug te kunnen keren.”

“Valentino keek naar de race op tv”

Dokter Roberto Buzzi, die de operatie uitvoerde, is tevreden over de ingreep. “Valentino vroeg me vanochtend of hij naar de Grote Prijs mocht kijken op tv. Dat mocht, want hij had pijn noch koorts.”

“Zijn herstel gaat voorlopig zoals gewenst. Maandag wordt de wonde nog eens gewassen.”

Rossi zal ongeveer een week in het ziekenhuis moeten blijven, volgens de dokter is het erg twijfelachtig dat de Italiaan dit seizoen nog in actie komt.

Bron: sporza.be

Dit bericht werd geplaatst in 46, moto gp, motogp, rossi, valentino, valentino rossi. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

